Uncategorizedتجربه تبلیغیتجربه ی تبلیغی سایر مناسب هاتجربیات

تجربه تبلیغ مجازی

مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان

اولاً طرح، طرح خوبی در فضای مجازی است. و به نظرم پیشنهاد خوبی بود در کشور، زمانی که بیماری کرونا زیاد شده و تبلیغ حضوری کم‌رنگ شده بود؛ دوستان اتحادیه آمدند و این طرح را راه انداخته و مسیر خوبی را در پیش گرفتند. بنده چون در طرح همراز تبلیغ، دو دوره شرکت کردم توصیه‌هایی دارم و نقاط ضعف و قوت را اشاره می کنم تا ان شاءالله برای برنامه‌های بعدی کار بهتر شکل بگیرد.

در قسمت اول که آیه سال بود، «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» (انفال/60) استفاده از آیات قرآن و احادیث قوت کار ماست برای مبلغین که بیشتر روی بحث دشمن‌شناسی و مسائل دیگر و در حیطه این آیه تحقیق شد و هر مبلّغی طرحی داد.

 هدفمند بودن

اولین نقطه قوت طرح همراز تبلیغ، هدفمندی آن بود. یعنی از ابتدا تا انتهاء برنامه داشت و این مشخص می‌کرد که دوستانی که در این زمینه پیشنهاد دادند می‌دانند قصد چه کاری را دارند. از یک‌جایی شروع می‌شد به یک‌جایی ختم می‌شد که همین هدفمند بودن هم فکر می‌کنم با صحبت‌ها و مسائلی که از مشاوره تلفنی گرفته تا به این‌جا رسید انجام شد که خیلی قابل توجه است.

موضوع‌محور بودن

دومین نقطه قوت، موضوع واحد بود. اینکه یک آیه را مد نظر گرفتیم، همه مبلغین آمدند پیشنهادات‌شان را در مورد آیه دادند و در آن حیطه‌ای که خودشان تخصص داشتند شروع کردند کار را انجام دادن. حالا هر کسی، از نگاه خودش وارد شد و در حیطه این آیه که محوریّتش روی بحث دشمن‌شناسی است و آماده شدن برای مبارزه است شروع کرد کار کردن.

فراگیری در همه کشور

سومی، فراگیری طرح در سراسر کشور بود. وقتی‌که طرح شروع شد همه استان‌ها مجموعاً در دو دوره به‌خط شدند و قرار شد این‌کار را انجام دهند.

 

مبلغ‌محور بودن

چهارمین نقطه قوت این بود که مبلّغ‌محور بود. یعنی بنده دعوت شدم آمدم، موضوع را به من گفته بودند، پیشنهادات را به من داده بودند، من طرح را ارائه دادم، صحبت کردیم، چکش‌کاری کردیم، نظر دادند، ما دفاع کردیم، آن‌جاهایی که لازم به اصلاح بود اصلاح کردیم تا یک طرح شسته رُفته‌ای که من روی آن خودم کار کردم، جای دیگر پیشنهاد دادم، نظر دادم را انجام دهیم و این باعث می‌شد وقتی منِ مبلّغ خودم در یک موضوع، نظر دارم، کار کردم، تجربه دارم بهتر طرح را جلو ببرم که فکر می‌کنم این شاید مهم‌ترین نقطه قوت بود که دوستان انجمن به ما اعتماد کردند و آمدند طرحی را که ما به آن‌ها پیشنهاد دادیم را انجام دادند و دست ما را هم در چگونگی انجام هم در محتوا باز گذاشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا