نشست تبیینی- تبلیغی جایگاه ایران در نظم جدید جهان

نشست مجازی، تبیینی – تبلیغی جایگاه ایران در نظم نوین جهان برگزار شد.

این نشست با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین حمید مشهدی آقایی در روز دوشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱ در دفتر نمایندگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برای مربیان و مبلغان اتحادیه سراسر کشور برگزار گردید.

حجت الاسلام آقایی در این نشست دو ساعته به بیان نکاتی پیرامون جایگاه فعلی ایران در نظم جهانی پرداختند؛ ایشان در این حصوص فرمودند:

در ادبیات سیاسی مقوله‌ای تحت عنوان عمق ایدئولوژی وجود ندارد، بلکه ما با عمق استراتژیک مواجهیم؛ و این یعنی شخصی مثل شیخ ابراهیم زکزاکی، در فاصله چند هزار کیلومتر از مرزهای ایران اسلامی (آسیای غربی، کشور نیجریه) ظرف سی چهل سال، حدود بیست میلیون شیعه تربیت می‌کند که معروفند به خمینیون؛ و این یک اتفاق منحصر به فرد و تعجب برانگیز برای تمامی دنیاست. اتفاقی که نشان دهنده جایگاهی جمهوری اسلامی در جهان امروز است.

ایشان با بیان برخی ویژگی‌های منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با معضلات اجتماعی به بیان این نکته پرداختند که:

جمهوری اسلامی ان شاءالله، اگر بتواند از این تکانه‌هایی که در حوزه‌های مختلف به‌خصوص در عرصه اقتصاد رها شود؛ که ان شاءالله تعالی به یاری خدا محقق خواهد شد، به راحتی می‌تواند جایگاه خودش را در نظم نوین جهانی با گفتمان مقاومت (گفتمانی که قدرت توسعه دارد) جذّابیّت دارد و توانسته ارتش اولیه، هسته اولیه خودش را تشکیل بدهد.

فایل صوتی کامل نشست را از اینجا گوش کنید.

دکمه بازگشت به بالا