ویژگی‌های خاص روز عرفه و عید قربان

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در بیان ویژگی‌های خاص روز عرفه و عید قربان در جلسه شرح دعای چهل و ششم صحیفه سجادیه بیان داشتند:

دهه‌ی مبارکه‌ی ذی‌الحجه در عرفه به اوج می‌رسد و عید سعید قربان، زمان دادن جوایز و عیدی‌ها است. اهتمام و مجاهدت و سرمایه‌گذاری متعلق به امشب و فردا است؛ ان‌شاءالله دوستان به این مهم اهتمام داشته باشند.

من یقین دارم به لطف خدای متعال و به مدد مولایمان حضرت صاحب‌الزمان، آنچه به حاضران در عرفات و کربلای معلی، از سوی خدای متعال تفضل می‌شود، یقیناً برای کسانی که حضور قلبی در آن مشاهد دارند و با احساس و تمنای خود آنجا هستند نیز فراهم می‌شود.

ان‌شاءالله دوستان قدر بدانند که ظرفیت عجیبی است. امشب مقداری بیشتر از دیگر شب‌ها بیدار بمانید و فرصت بیشتری بگذارید و برنامه‌ریزی کنید تا قبل از سپیده و فجر، بیدار باشید و مراقبت داشته باشید. فردا هم برنامه‌ریزی کنید و برنامه‌ی صبح را سبک‌تر قرار دهید تا با طیب خاطر و بدون خستگی و ملالت، بعد از ظهر در مقام تضرع و نیایش و دعا مستقر شوید.

مناجات شریفی که برای امشب وارد شده، مائده‌ای فراهم است. متن آن راقی و مطالب آن عالی است و توجهات ذیل اسماءالحسنی فراهم است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا